| دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ الإثنین ۱۹ ذو القعدة ۱۴۴۰ Monday 22 July 2019
معرفی تشکیلات دبیرخانه جشنواره حرکت +تقویم‌زمانبندی
  • 1398/01/21 11:00
  • 4255

معرفی تشکیلات دبیرخانه جشنواره حرکت +تقویم‌زمانبندی

پس از برگزاری پرشور نخستین جشنواره درون‌دانشگاهی حرکت، دانشگاه امام صادق علیه‌السلام مصمم است که برای دومین بار این جشنواره را در خردادماه سال 1398 در محل واحد برادران برگزار نماید تا مقدمه‌ای برای حضور پرقدرت در سطح ملی جشنواره باشد.

به گزارش خبرنگار معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، پس از برگزاری پرشور نخستین جشنواره درون‌دانشگاهی حرکت در اردیبهشت‌ماه سال 1397، دانشگاه امام صادقعلیه‌السلام مصمم است که دومین جشنواره درون‌دانشگاهی حرکت را در خردادماه سال 1398 در محل واحد برادران برگزار نماید تا مقدمه‌ای برای حضور پرقدرت در سطح ملی جشنواره باشد، دبیرخانه‌ این جشنواره همانند سال گذشته در اداره امور فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

 

طبق دستورالعمل جشنواره درون‌دانشگاهی، مسئولیت کلیه‌ امور مربوط به برگزاری باشکوه جشنواره اعم از زمان‌بندی، تبلیغات، امور اجرایی و پشتیبانی، داوری آثار، برپایی نمایشگاه و... برعهده‌ دبیرخانه قرار داده شده است. دبیرخانه نیز برای پیش‌برد اهداف و گام‌های اجرایی جشنواره، اقدام به تشکیل چند تیم به عنوان بازوان فکری، اجرایی و ارزیابی می‌نماید. اسامی این تیم‌ها عبارتند از «تیم دبیرخانه‌ای»، «تیم مشاوران»، «تیم طراحی و رسانه»،‌ «تیم داوران» و «تیم اجرایی و تشریفات». در ادامه به معرفی این تیم‌ها، شرح وظایف و گام‌های اجرایی جشنواره پرداخته خواهد شد:

  1. تیم دبیرخانه‌ای

اعضای تیم دبیرخانه شامل مدیر و کارشناسان امور فرهنگی هستند. وظایف تیم دبیرخانه به شرح ذیل است:

  • تشکیل تیم‌های لازم به‌عنوان بازوان فکری، اجرایی و ارزیابی دبیرخانه
  • تهیه جدول زمان‌بندی و دستورالعمل اجرایی جشنواره درون‌دانشگاهی حرکت
  • پیگیری و نظارت بر اجرای فرآیند داوری حوزه‌های رقابتی از جمله تهیه کاربرگ‌های ارزیابی، بررسی اولیه و دسته‌بندی آثار و تعیین اساتید داور (کاربرگ‌های ارزیابی عیناً مطابق کاربرگ‌های ارزیابی سطح ملی جشنواره خواهد بود.)
  • برگزاری نمایشگاه جشنواره برای ارائه‌ دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی
  • برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی و تقدیر از برترین‌ها در هر حوزه رقابتی
  • مستندسازی و ارائه گزارش: این گزارش به شکل مبسوط تهیه و ارائه خواهد شد. دبیرخانه‌ با همکاری سایر تیم‌ها و با استفاده از مستندات موجود از فرآیند تدارک و اجرای جشنواره داخلی حرکت، گزارشی تهیه و در اختیار مقامات دانشگاه خواهد گذاشت.
  1. تیم مشاوره

تیم مشورتی جشنواره به‌واسطه تجربه حضور در جشنواره ملی و اشراف به تمامی امور جشنواره، راهنمای خوبی برای انجمن‌های علمی، گروه‌های دانشجویی و دانشجویان به‌شمار می‌آیند. این تیم شامل جمعی از دبیران سابق انجمن‌های علمی، مدیر و کارشناسان امور فرهنگی، چند تن از اساتید، مسئول تیم طراحی و رسانه و مسئول تیم اجرایی و تشریفات است.

اسامی تیم مشاوره عبارتند از: آقایان سعادتجو، خاکسار، محمدمهدی حسین‌زاده، محمد جمشیدی،  مسعود درودیان، سید یحیی هاشمی، امیرحسین عربپور.

مهم‌ترین مأموریت تیم مشاوره، راهنمایی و مشورت به متقاضیان شرکت در جشنواره است به‌گونه‌ای که احتمال امتیازآوری در داوری آثار ارسالی‌شان به دبیرخانه بیشتر شود. به بیان دیگر متقاضیان می‌توانند درخصوص معیارهای ارزیابی آثار و شکل و شیوه‌ حضورشان در جشنواره از تیم مشاوره مشورت گیرند.

متقاضیان می‌توانند برای تهیه و ارائه‌ دستاوردهای خود در هر یک از حوزه‌های رقابتی، از نظر محتوایی و شکلی با تیم مشاوره صحبت کنند و همچنین در بخش نمایشگاهی و غرفه‌آرایی از تیم طراحی و تشریفات کمک مشورتی بگیرند.

اهتمام تیم مشاوره بر این است تا دستاوردهای ارائه شده از سوی انجمن‌های علمی دانشجویی استاندارهای حداقلی سطح جشنواره ملی را داشته باشد. همچنین برنامه‌ریزی برای حضور متقاضیان انجمن‌ها در جشنواره‌های داخلی سایر دانشگاه‌ها و متقابلاً حضور سایر دانشگاه‌ها در جشنواره درون‌دانشگاهی دانشگاه امام صادقعلیه‌السلام برای انتقال تجارب و ارتقای سطح برگزاری جشنواره مثمر ثمر خواهد بود.

از دیگر کارهای مهم تیم مشاوره می‌توان به تعریف و تبیین قالب‌های کلی تبلیغات، ارائه آثار و مضمون اجرایی جشنواره اشاره داشت. ترغیب متقاضیان شرکت‌کننده در جشنواره و نظارت بر حسن انجام کارهای ایشان در طول مدت جشنواره ضامن برگزاری جشنواره‌ای رضایت‌بخش است که این مهم را تیم مشاوره دنبال می‌کنند.

تیم مشاوره می‌تواند برای اثرگذاری بیشتر جشنواره، کارگاه‌هایی برای مهارت‌افزایی و جلساتی برای هم‌اندیشی در خلال بازه زمانی نمایشگاه برنامه‌ریزی نماید.

  1. تیم داوری

ارزیابی آثار و دستاوردهای ارسالی به دبیرخانه جشنواره، از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش جشنواره است. اهتمام دبیرخانه جشنواره بر این است تا از بهترین اساتید دانشگاه در این بخش استفاده کند؛ لذا برای شناسایی اساتید داور و تشریک مساعی از دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه کمک خواهد گرفت. استفاده از اساتید متخصص و مجرب برای ارزیابی آثار تخصصی و عمومی انجمن‌ها حتماً مدنظر خواهد بود.

طی نامه‌ای به دانشکده‌ها درخواست خواهد شد که چند استاد به ترتیب اولویت برای داوری معرفی کنند. اساتید داور از میان ایشان و سایر اساتید پیشنهادی تیم دبیرخانه تعیین خواهد شد.

  1. تیم اجرایی و تشریفات

امور اجرایی، تدارکات و پشتیبانی جزء لاینفک برگزاری باشکوه جشنواره به‌ویژه در بخش نمایشگاهی و اختتامیه آن است. مهم‌ترین اقداماتی که از سوی تیم اجرایی و تشریفات دنبال می‌شود عبارتند از:

  • برنامه‌ریزی و اجرای فاز آماده‌سازی فضای نمایشگاه برای تمامی انجمن‌های علمی طبق جدول زمان‌بندی ابلاغی دبیرخانه (یک میز و دو صندلی برای هر غرفه به‌عنوان حداقل امکانات و تجهیزات نمایشگاهی برای غرفه‌ها تهیه شود.)
  • انجام امور تدارکاتی آئین پایانی جشنواره در نمایشگاه و اختتامیه شامل پذیرایی (دو وعده عمومی در هر روز با شربت یا چای، دو وعده اختصاصی برای افراد حاضر در هر غرفه با میوه و تنقلات سالم، پذیرایی ویژه مدعوین در غرفه تشریفات)، تشریفات و راهنمایی مدعوین خارج از دانشگاه برای بازدید از نمایشگاه، رسیدگی به امور جاری غرفه‌ها، صوت نمایشگاه، ، تهیه تندیس، لوح زرین و جوایز جشنواره، آماده‌سازی محل برگزاری افتتاحیه،کارگاه‌ها و اختتامه جشنواره، انجام امور تشریفاتی جشنواره و تمام امور اجرایی که از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌گردد.
  • کمک به دبیرخانه برای اجرای برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و آماده‌سازی صوت و تصویر آن
  • مستندسازی فعالیت‌ها؛ این عنوان وظیفه‌ای از طریق ثبت عکس‌ها، گزارشات موردی غرفه‌ها، مکتوب‌سازی تعاملات ویژه و غیره انجام می‌گیرد که علاوه بر تدارک بخش مهمی از گزارش برگزاری جشنواره، معیاری برای سنجش و شناسایی غرفه و انجمن برتر در بخش رقابتی خواهد بود.
  1. تیم طراحی، تبلیغات و رسانه

از جمله وظایف تیم طراحی، تبلیغات و رسانه عبارتند از:

  • طراحی تندیس، لوگو، پوستر و بروشور جشنواره داخلی حرکت
  • مدیریت کانال و فضای مجازی مرتبط با جشنواره
  • تدارک نشریه و دعوت‌نامه‌ی ویژه جشنواره
  • فضاسازی بخش‌های مختلف جشنواره (ازجمله فراخوان جشنواره، برنامه افتتاحیه و اختتامیه) و تبلیغات محیطی کافی مطابق جدول زمان‌بندی و تحت نظارت دبیرخانه‌ (بنر، استند، تابلو‌های راهنما و غیره)
  • تهیه گزارش و انعکاس اخبار جشنواره با ابزارهای مختلف رسانه‌ای، به‌ویژه در بازه نمایشگاهی برای جلب دانشجویان و اساتید دانشگاه برای بازدید و آشنایی با بخش‌های مختلف جشنواره
  • مشاوره به انجمن‌ها برای غرفه‌آرایی
  • عکاسی، فیلم‌برداری و تهیه کلیپ (و موشن‌گرافی) جشنواره.

 

زمان‌بندی جشنواره

براساس پیشنهاد دبیرخانه‌ی شورای سیاست‌گذاری انجمن‌های علمی دانشجویی، زمان‌بندی جشنواره مطابق جدول زیر خواهد بود:

 

ردیف

تاریخ

عنوان کار

1

97/10/10

جلسه تصمیم‌گیری و تعیین پیش‌نویس جدول زمانی برگزاری جشنواره داخلی حرکت

2

97/11/25

تعیین تیم‌های دبیرخانه، مشاور، طراحی و اجرایی

3

97/12/16

نهایی‌سازی دستورالعمل جشنواره

4

97/12/21

ارسال نامه به دانشکده‌ها برای معرفی اساتید داور جشنواره

5

97/12/18

اعلان زمان فراخوان و ابلاغ دستورالعمل جشنواره

6

98/01/31 الی 98/02/18

دریافت آثار

7

98/02/21 الی 98/03/21

داوری آثار

8

98/03/22 الی 98/03/24

چیدمان و فضاسازی غرفه‌ها توسط انجمن‌ها

9

 

98/03/25 الی 98/03/27

نمایشگاه جشنواره و اختتامیه

افتتاحیه: ساعت 9 روز شنبه 25 خرداد.

اختتامیه: ساعت 10 الی 12 روز دوشنبه 27 خرداد

در صورت مساعدت‌های لازم، احتمال برگزاری اختتامیه در دوشنبه شب و به همراه ضیافت شام وجود دارد.

 

برای دریافت معرفی تشکیلات دبیرخانه جشنواره حرکت و تقویم زمانبندی در قالب کتاب الکترونیکی PDF اینجا کلیک کنید.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
اطلاعیه / زمان انتخاب اولویت‌های اتاق اقامتگاه‌های مجردی

اطلاعیه / زمان انتخاب اولویت‌های اتاق اقامتگاه‌های مجردی

انتشار اطلاعیه تحویل اثاثیه به انبارهای اقامتگاه +جدول‌زمانبندی

قابل توجه دانشجویان ورودی 92 تا 97؛

انتشار اطلاعیه تحویل اثاثیه به انبارهای اقامتگاه +جدول‌زمانبندی

اعلام شیوه‌نامه محاسبه امتیاز دانشجویی برای سال دانشگاهی ۱۳۹۹-۱۳۹۸

در قالب اینفوگرافیک و موشن‌گرافیک ببینید؛

اعلام شیوه‌نامه محاسبه امتیاز دانشجویی برای سال دانشگاهی ۱۳۹۹-۱۳۹۸

جزئیات طرح «راهنمایان صادق» / حضور روحانیون در میان دانشجویان در اقامتگاه‌ها

جزئیات طرح «راهنمایان صادق» / حضور روحانیون در میان دانشجویان در اقامتگاه‌ها

اعلام جزئیات بیمه حوادث گروهی دانشجویان

اطلاعیه/

اعلام جزئیات بیمه حوادث گروهی دانشجویان

اطلاعیه / زمان انتخاب اولویت‌های اتاق اقامتگاه‌های مجردی

اطلاعیه / زمان انتخاب اولویت‌های اتاق اقامتگاه‌های مجردی

زمان انتخاب اولویت‌های اتاق اقامتگاه‌های مجردی در اطلاعیه‌ای از سوی اداره امور دانشجویی منتشر شد.

نتایج واگذاری اقامتگاه متأهلی اعلام شد

نتایج واگذاری اقامتگاه متأهلی اعلام شد

نتایج واگذاری اقامتگاه متأهلی از سوی اداره امور دانشجویی اعلام شد.

ثبت گروه‌های اقامتگاه تابستانی شروع شد / مهلت ثبت‌نام تا ساعت 8 صبح 22 تیر

ثبت گروه‌های اقامتگاه تابستانی شروع شد / مهلت ثبت‌نام تا ساعت 8 صبح 22 تیر

ثبت گروه‌های اسکان تابستانه شروع شد و تا ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 1398/04/22 ادامه دارد.

اعلام نتایج فرایند اسکان اقامتگاه‌های شماره یک و دو

اعلام نتایج فرایند اسکان اقامتگاه‌های شماره یک و دو

نتایج فرایند اسکان اقامتگاه‌های شماره یک و دو اعلام شد.

اطلاعیه نکات تکمیلی اسکان تابستانی و تمدید مهلت ثبت‌نام

اطلاعیه نکات تکمیلی اسکان تابستانی و تمدید مهلت ثبت‌نام

اطلاعیه نکات تکمیلی اسکان تابستانی و تمدید مهلت ثبت‌نام از سوی اداره امور دانشجویی منتشر شد.

اعلام نتایج واگذاری اقامتگاه متأهلی

اعلام نتایج واگذاری اقامتگاه متأهلی

اداره امور دانشجویی از اعلام نتایج واگذاری اقامتگاه متأهلی خبر داد.

از برگزیدگان امتیاز دانشجویی سال دانشگاهی 1399-1398 تقدیر به عمل آمد

از برگزیدگان امتیاز دانشجویی سال دانشگاهی 1399-1398 تقدیر به عمل آمد

با حضور رئیس دانشگاه، معاون و قائم‌مقام معاون دانشجویی و فرهنگی از برگزیدگان امتیاز دانشجویی سال دانشگاهی 1399-1398 تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از برگزیدگان امتیاز دانشجویی سال دانشگاهی 1399-1398

تقدیر از برگزیدگان امتیاز دانشجویی سال دانشگاهی 1399-1398

پس از نماز عصر امروز چهارشنبه 1398/04/05 در مسجد دانشگاه، از برگزیدگان امتیاز دانشجویی سال دانشگاهی 1399-1398 تقدیر می‌شود.

انتشار اطلاعیه تحویل اثاثیه به انبارهای اقامتگاه +جدول‌زمانبندی

انتشار اطلاعیه تحویل اثاثیه به انبارهای اقامتگاه +جدول‌زمانبندی

اطلاعیه تحویل اثاثیه به انبارهای اقامتگاه به همراه جدول زمانبندی ویژه دانشجویان ورودی 92 تا 97 منتشر شد.

اطلاعیه اسکان تابستانی اقامتگاه‌های مجردی

اطلاعیه اسکان تابستانی اقامتگاه‌های مجردی

اطلاعیه اسکان تابستانی اقامتگاه‌های مجردی از سوی اداره امور دانشجویی منتشر شد.

اطلاعیه / جذب نیروی امریه سربازی در وزارت ارتباطات

اطلاعیه / جذب نیروی امریه سربازی در وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد به منظور توسعه منابع انسانی و جذب متخصصان کارآمد، از میان فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، مخابرات،‌کامپیوتر، فناوری اطلاعات، امنیت فضای سایبری، مهندسی برق و بیوانفورماتیک در سطح تهران و شهرستان‌ها به صورت بومی جهت امریه خدمت سربازی برای انجام فعالیت های مربوط دعوت به همکاری نماید.

برگزیدگان هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه های برتر دانشجویان مشخص شدند

برگزیدگان هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه های برتر دانشجویان مشخص شدند

اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اسامی یازده برگزیده هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه های برتر دانشجویان کشور را اعلام کرد

مراسم جشن اقامتگاه متأهلی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد +عکس

مراسم جشن اقامتگاه متأهلی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد +عکس

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در شام ولادت مراسم جشن و افطاری ساده با حضور ریاست محترم دانشگاه، معاون دانشجویی و فرهنگی، مدیر کل روابط عمومی و بین المللی، مسئولین معاونت دانشجویی و فرهنگی و ساکنین فعلی و گذشته اقامتگاه متاهلی برگزار گردید.

15 اردیبهشت آخرین مهلت شرکت در هجدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان

15 اردیبهشت آخرین مهلت شرکت در هجدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان

هجدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان توسط اداره کل فرهنگی وزارت علوم برگزار می‌شود.

نخستین دوره المپیاد علمی علوم سیاسی +منابع

نخستین دوره المپیاد علمی علوم سیاسی +منابع

انجمن علمی‌دانشجویی علوم سیاسی با همکاری دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی نخستین دوره المپیاد علمی علوم سیاسی را در گرایش‌های اندیشه‌های سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، مسائل ایران و روابط بین الملل برگزار می‌کنند.

دو فصلنامه علمی-تخصصی «بلاغ مبین» تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۸ مقاله دریافت می‌کند +راهنمای تنظیم و ارسال مقاله‌ها

دو فصلنامه علمی-تخصصی «بلاغ مبین» تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۸ مقاله دریافت می‌کند +راهنمای تنظیم و ارسال مقاله‌ها

طبق اعلام انجمن علمی دانشجویی الهیات، دو فصلنامه علمی-تخصصی «بلاغ مبین» تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۸ مقاله دریافت می‌کند.

چهارمین شماره ماهنامه قرآنی «شبنم وحی» منتشر شد+PDF

چهارمین شماره ماهنامه قرآنی «شبنم وحی» منتشر شد+PDF

شماره چهارم ماهنامه قرآنی «شبنم وحی» توسط دارالقرآن الکریم دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شد.

نخستین دوره‌ی مسابقات ارائه‌های کوتاه ایده‌پردازی علمی در کشور تحت عنوان «فانوس» برگزار شد +عکس

نخستین دوره‌ی مسابقات ارائه‌های کوتاه ایده‌پردازی علمی در کشور تحت عنوان «فانوس» برگزار شد +عکس

نخستین دوره‌ی مسابقات ارائه‌های کوتاه ایده‌پردازی علمی در کشور تحت عنوان «فانوس» با استقبال گسترده‌ی دانشجویان در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار گردید.

اطلاعیه / مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت حذف شد

اطلاعیه / مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت حذف شد

مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت که مقرر بود در اردیبهشت ماه انجام شود، برگزار نمی‌گردد.

جزئیات ثبت‌نام بن‌ کتاب دانشجویان در نمایشگاه کتاب سال ۹۸

جزئیات ثبت‌نام بن‌ کتاب دانشجویان در نمایشگاه کتاب سال ۹۸

سخنگوی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب مبلغ 150 هزار تومان است که از این مقدار سهم مشارکت دانشجویان و طلاب 90 هزار تومان است و 60 هزار تومان را نیز معاونت امور فرهنگی تامین خواهد کرد.