| جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ الجمعة ۱۰ رمضان ۱۴۳۹ Friday 25 May 2018
ورزش در دانشگاه، اجباری یا اختیاری/ وضعیت موجود درس تربیت بدنی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
  • 1397/02/02 12:14
  • 3881
دکتر پورنقی مدیر اداره تربیت بدنی در گفتگو با دانشجویی و فرهنگی پاسخ می‌دهد؛

ورزش در دانشگاه، اجباری یا اختیاری/ وضعیت موجود درس تربیت بدنی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر امین پورنقی مدیر اداره تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار دانشجویی و فرهنگی در مورد چگونگی درس تربیت بدنی در دانشگاه امام صادق(ع) و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو مطالبی را بیان داشت که در ادامه می‌توانید مشروح این گفتگو را در دانشجویی و فرهنگی مطالعه کنید.

دکتر امین پورنقی مدیر اداره تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار دانشجویی و فرهنگی در مورد چگونگی درس تربیت بدنی در دانشگاه امام صادق(ع) و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو مطالبی را بیان داشت که در ادامه می‌توانید مشروح این گفتگو را در دانشجویی و فرهنگی مطالعه کنید.

تربیت بدنی در دانشگاه به چه شکلی باید باشد؟

قبل از ورود به موضوع و پاسخ به این سوال می‌بایست در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که هدف اصلی از تربیت بدنی چیست؟

هدف غایی تعلیم و تربیت، شکوفا کردن استعدادهای بالقوه انسان است تا بـه کمـال مطلـوب خویش برسد. بدین منظور، باید ابعاد زیسـتی - جسـمی، روانـی - عقلانـی، اجتمـاعی، سیاسـی، فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی و معنوی انسان را مدنظر داشـته باشـد. تربیت‌بدنی و ورزش، بخشی جدایی‌ناپذیر از تعلیم و تربیت است و می‌تواند باعث دستیابی به اهدافی همچون بهبود عملکرد تحصیلی، تقویت ذهنی، آمادگی برای یادگیری، بهبود و تسهیل یادگیری، اعتماد به نفس، تقویت روابط شخصی، رفتار مسئولانه، استقلال، حرکت ماهرانه، آمادگی جسمانی، زندگی فعال و پویا، و استفاده مؤثر از اوقات فراغت شود. بر این‌اساس، درس تربیت‌بدنی یکی از دروس اصلی در بسیاری از دانشگاه‌هاست که حلقه اتصال آن به نظام آموزشی از طریق برنامه‌درسی صورت می‌گیرد. در دانشگاه امام صادق علیه السلام که داعیه دار ارائه الگوی زیست یک دانشجوی اسلامی است، این مدعا در امر ورزش جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که بُعد سوم شعار تحصیل، تهذیب و ورزش که در بیانات مقام معظم رهبری به عنوان خواسته‌هایشان از جوان محصل برشمرده شده است، همان ورزش منظم است.

در دانشگاه‌ها با توجه به عوامل مختلفی مانند وضعیت امکانات و منابع، نیروی انسانی، وضعیت اقتصادی، فرهنگی و بومی برنامه‌های تدوین شده برای درس تربیت بدنی، بطور مستمر مورد ارزیابی و بازنگری قرار می‌گیرند تا نارسایی‌ها و مشکلات مربوط شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش شود.

آمارها نشان می‌دهد که حدود 10 درصد از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ورزش منظم که همان سه جلسه ورزش در هفته است را انجام می‌دهند. بنابراین از نظر ما تربیت بدنی در دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

فرمودید دانشجویان حضور منظم و مناسبی در ورزش ندارند،‌ آیا آماری در این زمینه وجود دارد؟

بله، ‌با توجه به ثبت دائمی و منظم حضور دانشجویان در مجموعه‌های ورزشی، به طور تقریبی آمار خوبی در این زمینه وجود دارد. به عنوان نمونه آمار دو سال تحصیلی اخیر به تفکیک کد دانشجویان به شرح زیر است:

سال تحصیلی 95-94

سال تحصیلی 96-95

تعداد کل دانشجویان

1375

تعداد کل دانشجویان

1536

افرادی که حداقل یک بار در سال حضور داشته‌اند

1051 نفر

77 درصد

افرادی که حداقل یک بار در سال حضور داشته‌اند

1161 نفر

75.5 درصد دانشجویان

افرادی که حداقل یک بار در ماه حضور داشته‌اند

780 نفر

56.7 درصد دانشجویان

افرادی که حداقل یک بار در ماه حضور داشته‌اند

771 نفر

50 درصد دانشجویان

افرادی که حداقل یک بار در هفته حضور داشته‌اند

271 نفر

20 درصد دانشجویان

افرادی که حداقل یک بار در هفته حضور داشته‌اند

390 نفر

25 درصد دانشجویان

افرادی که حداقل دو بار در هفته حضور داشته‌اند

140 نفر

10 درصد از دانشجویان

افرادی که حداقل دو بار در هفته حضور داشته‌اند

151 نفر

10 درصد دانشجویان

 

 

کد

تعداد نفرات

آمار حضور دانشجویان بر حسب سال ورود سال تحصیلی 96-95

کد 89

133

408 حضور

کد 90

141

806 حضور

کد 91

132

802 حضور

کد 92

131

660 حضور

کد93

192

1188 حضور

کد 94

187

1027 حضور

کد95

224

1154 حضور

 

در مورد درس تربیت بدنی نکاتی را مطرح نموید، آیا برنامه درسی تربیت بدنی در دانشگاه از کیفیت لازم برخوردار است؟

درس تربیت بدنی در دانشگاه ما که در قالب تربیت بدنی 1 و 2 در چهار نیم‌سال تحصیلی (2 واحد) برای ورود‌ی‌های جدید و دانشجویان سال دومی ارائه می‌شود، نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیداتی پیش رو دارد.

از نقاط قوت و فرصت‌های پیش رو می‌توان به نیروی انسانی با کیفیت و در رأس همه آن‌ها استاد لک و سایر مربیان ورزشی، فضاها، امکانات و تجهیزات ورزشی نسبتا مناسب در دانشگاه، تقسیم درس تربیت بدنی 1 و 2 به 4 نیم واحد که در طول 4 ترم ارائه می‌شود، شکل ارائه درس تربیت بدنی که به درستی در هفته سه جلسه ورزش برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که در قالب 2 جلسه ورزش عمومی و یک جلسه نظری ارائه می‌شود، و کلاس‌های ورزشی فوق برنامه متنوع مانند ورزش‌های رزمی، توپی، برنامه‌های کوه‌پیمایی و ... اشاره کرد.

نقاط ضعف و تهدیدات پیش رو هم می‌توان به  زمان نامناسب ارائه درس تربیت بدنی به شکلی که 5 کلاس 1 ساعته پیاپی برای دانشجویان وجود دارد و اغلب دانشجویان بلافاصله بعد آن کلاس‌های دیگری دارند که باعث زحمت برایشان می‌شود، عدم وجود ارتباط هدفمند بین کلاس‌های فوق برنامه و کلاس‌های رسمی دانشگاه، حضور کمرنگ مسئولین و اساتید محترم دانشگاه در ورزش، بی‌علاقگی و کم انگیزگی دانشجویان به حرکت و پویایی جسمانی در نتیجه‌ی پیشرفت تکنولوژی به خصوص در عرصه تلفن‌های همراه و فضای مجازی، عدم تنوع رشته‌های ورزشی ارائه شده برای درس تربیت بدنی و در نتیجه بی علاقه شدن دانشجویان، به سرانجام نرسیدن ورزش تخصصی دنبال شده توسط دانشجویان در دانشگاه، مانند عدم دریافت مدارج مربیگری و ...، تراکم واحدهای تربیت بدنی در دو سال اول و رها شدن ان از سال دوم به بعد به خصوص در دوره کارشناسی ارشد و در نتیجه کم شدن مشارکت دانشجویان در ورزش اشاره کرد.  

در مجموع می‌توان گفت با توجه به تغییرات جدید اعمال شده برای درس تربیت بدنی توسط وزارت علوم و ظرفیت و امکانات موجود دانشگاه، می‌بایست تغییرات جدی در درس تربیت بدنی دانشگاه اعمال شود.

فرمودید وزارت علوم در مورد درس تربیت بدنی تغییراتی را اعمال کرده‌اند، اصلاً نگاه وزارت علوم و متخصصین تربیت بدنی، به تربیت بدنی در دانشگاه چگونه است و آخرین تغییرات درس تربیت بدنی در دانشگاه‌ها چیست؟

بر اساس جلسه 842 مورخ 10 شهریورماه 1392 شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی، و ابلاغ آن از مهرماه 1396 به دانشگاه‌ها، دروس، سرفصل و تعداد واحد­های دروس تربیت‌بدنی عمومی تغییر یافته است که تغییرات دروس تربیت بدنی عمومی 1 و 2 بر اساس موارد زیر می باشد:

  1. درس تربیت بدنی و ورزش 1 جایگزین دروس تربیت بدنی عمومی 1 و 2 شده است .
  2. درس تربیت بدنی ویژه و درس ورزش ویژه برای دانشجویانی است که به هر دلیل پزشکی قادر به شرکت در کلاس های معمول تربیت بدنی و ورزش 1 نمی باشند.
  3. درس تربیت بدنی، ورزش 1، تربیت بدنی ویژه و درس ورزش ویژه درس‌های عمومی و اجباری هستند اما دروس ورزش 2 و ورزش 3 به صورت اختیاری اجرا می‌شوند.
  4. تعداد واحد هر یک از این دروس 1.75 واحد است که درس تربیت بدنی و تربیت بدنی وی‍ژه به صورت نظری و عملی ارائه می‌شوند و تعداد ساعت هر درس 32 ساعت می‌باشد.

آقای دکتر پورنقی وضعیت درس تربیت بدنی در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور چگونه است؟

تربیت بدنی و ورزش در دانشگاه‌های دنیا در سطوح مختلفی دنبال می‌شود به نحوی که در سطح قهرمانی و حرفه‌ای مسابقات پویا و فعالی وجود دارند که دانشگاه‌ها با یکدیگر در رشته‌های مختلف ورزشی در قالب لیگ‌‌های منظم به رقابت می‌پردازند و حتی دانشجویان به خاطر حضور در تیم یا باشگاه از طرف باشگاه حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

در ورزش همگانی نیز اغلب دانشگاه‌ها، محدوده کاملی از ورزش‌های سنتی مانند شنا، فوتبال، بدمینتون، تنیس، اسکواش، رزمی و ... و همچنین ورزش‌های غیر معمول مانند اتومبیل‌رانی، سوارکاری، تیراندازی با کمان، فریزبی و ... را ارائه می‌کنند. به نحوی که این لیست با توجه به خواسته‌های دانشجویان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در صورتی که افرادی به ورزش خاصی علاقه‌مند نباشند، برنامه‌‌های ورزش همگانی وجود دارد که می‌توانند در آنها مشارکت کنند. این در حالیست که ورزش در دانشگاه‌های آمریکایی با جدیت دنبال می‌شود و همواره در حال توسعه و گسترش است و به عنوان بخش مهمی از تجارب دوران دانشجویی افراد شناخته می‌شود.

در مورد نحوه ارائه درس تربیت بدنی در دانشگاه‌ها به عنوان مثال در دانشگاه برکلی کالیفرنی، طی 5 نیم‌سال و هر نیم‌سال 0.5 واحد درس تربیت بدنی برای دانشجویان با سطح مبتدی، پایین‌تر از متوسط، متوسط، بالاتر از متوسط و پیشرفته ارائه می‌شود که در هر ترم دانشجویان باید 15 هفته در کلاس‌ها شرکت کنند و در هر هفته 2 ساعت به صورت عملی به ورزش بپردازند. همچنین یک درس با عنوان اهمیت آمادگی جسمانی در طول زندگی نیز به دانشجویان ارائه می‌َشود و به طور کامل در مورد تمرینات بدنی و اهمیت تمرینات هوازی و قدرتی در طول زندگی به دانشجویان آموزش‌های لازم داده می‌شود که این درس طی 15 هفته و هر هفته به شکل 2 ساعت تئوری و 2 ساعت عملی به آنها ارائه می‌شود (وب سایت دانشگاه برکلی

به عنوان سوال آخر، راهکارها و تغییرات مد نظر دانشگاه برای بهبود وضعیت درس تربیت بدنی در دانشگاه چیست؟

در این زمینه چند راهکار وجود دارد که در شورای ورزش دانشگاه طرح موضوع شده است و ان‌شاءالله بنا داریم که در صورت موافقت شورای آموزش دانشگاه و بازنگری واحد‌های درسی، این تغییرات را اعمال کنیم. این تغییرات عبارتند از:

  1. راه‌اندازی واحد تندرستی و مشاوره ورزشی و تشکیل پرونده ورزشی برای هر فرد قبل از اخذ واحد درسی و سپس ارزیابی وضعیت جسمانی و ارائه مشاوره‌های ورزشی لازم و انتخاب رشته ورزشی بر حسب توانایی و استعداد و علایق جسمانی
  2. افزایش تعداد واحد درس تربیت بدنی از 1 واحد به 1.75 واحد، مطابق مصوبه وزارت علوم
  3. ارائه درس تربیت بدنی و درس ورزش 1 به ترتیب در سال اول و دوم ورود دانشجویان که هر کدام در دو نیمسال تحصیلی و مجموعاً در چهار نیمسال تحصیلی پیاپی ارائه شوند.
  4. ارائه دروس ورزش 1 و ورزش 2 به صورت اختیاری یا اجباری (منوط به تصویب شورای آموزش دانشگاه) در سنوات سوم و چهارم دوره دانشجویی.
  5. تلفیق کلاس‌های ورزشی فوق برنامه با واحد دروس تربیت بدنی، ورزش 1، ورزش 2 و ورزش 3 به نحوی که دانشجویان پس از گذراندن درس تربیت بدنی یکی از رشته‌های ورزشی را به عنوان رشته ورزشی مورد علاقه خود انتخاب کنند و حداقل دو جلسه در هفته در آنها حضور پیدا کنند. بخش عمده‌ای از نمره تربیت بدنی حاصل ارزیابی در این کلاس‌ها خواهد بود. در این حالت مربیان ورزشی باید نمره دانشجو را به استاد تربیت بدنی تحویل نمایند.

با این اوصاف دانشجویان می‌توانند پس از گذراندن درس ورزش 1، در صورت عدم تمایل به ادامه در رشته ورزشی انتخاب شده، برای ادامه در سال‌ سوم و چهارم تحصیل رشته ورزشی دیگری را انتخاب کنند، ارزشیابی دانشجو بر حسب وضعیت جسمانی و میزان پیشرفت وی انجام خواهد شد، حضور در اردوهای ورزشی و سایر فوق برنامه‌های ورزشی به عنوان بخشی از نمره دانشجویان تعریف خواهد شد، و پس از گذراندن تمام واحد‌ها و دروس، در صورت واجد شرایط بودن (به تشخیص مربی) و علاقه‌مندی دانشجو، با شرکت در دوره‌های مربیگری کارت‌ مربیگری در رشته ورزشی مربوطه به دانشجو اعطا خواهد شد.

مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • HOSEIN
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۲۲:۰۱
    سلام
    بسیار عالی
    3 + 1 -
  • علیرضا
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۰:۴۲
    الحمدلله با زحمات اداره تربیت بدنی، میزان ورزش و تحرکات بدنی دانشجوها بیشتر شده
    إن‌شاءالله روز به روز در این زمینه پیشرفت کنید
    2 + 1 -
نظر شما
  • 2
  • 0
  • 0
  •  
  •  
تقویم اجرایی «امتیاز دانشجویی» 98-97 +توضیحات

توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی منتشر شد؛

تقویم اجرایی «امتیاز دانشجویی» 98-97 +توضیحات

اطلاعیه ثبت نام و تقویم اجرایی «اسکان اقامتگاه متاهلی» 97-98

توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی منتشر شد؛

اطلاعیه ثبت نام و تقویم اجرایی «اسکان اقامتگاه متاهلی» 97-98

جزئیات فرایند «تعیین امتیاز دانشجویی» 98-97 در قالب اطلاعیه شماره 1 اعلام شد

از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی ؛

جزئیات فرایند «تعیین امتیاز دانشجویی» 98-97 در قالب اطلاعیه شماره 1 اعلام شد

شیوه‌نامه محاسبه امتیاز دانشجویی برای سال دانشگاهی ۹۸-۹۷ اعلام شد

در قالب اینفوگرافیک و موشن‌گرافیک ببینید؛

شیوه‌نامه محاسبه امتیاز دانشجویی برای سال دانشگاهی ۹۸-۹۷ اعلام شد

ورزش در دانشگاه، اجباری یا اختیاری/ وضعیت موجود درس تربیت بدنی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر پورنقی مدیر اداره تربیت بدنی در گفتگو با دانشجویی و فرهنگی پاسخ می‌دهد؛

ورزش در دانشگاه، اجباری یا اختیاری/ وضعیت موجود درس تربیت بدنی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

بخش دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد

بخش دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در سالن چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره) تهران به طور رسمی افتتاح شد.

سومین شماره از نشریه

سومین شماره از نشریه "کاغذ احوال" منتشر شد

سومین شماره از هفته نامه تک‌برگی "کاغذ احوال" به تلاش انجمن علمی‌دانشجویی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد.

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره متمرکز تابستانی مهات‌افزایی زبان عربی

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره متمرکز تابستانی مهات‌افزایی زبان عربی

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره متمرکز تابستانی مهات‌افزایی زبان عربی در دو سطح متوسطه الف و ب اعلام شد.

کانال آیت الله مهدوی کنی(ره) در پیام‌رسان بله فعال شد

کانال آیت الله مهدوی کنی(ره) در پیام‌رسان بله فعال شد

کانال آیت الله مهدوی کنی(ره) در پیام‌رسان بله آغاز به کار کرد.

کانال اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی و فرهنگی در پیام رسان‌های داخلی راه اندازی شد

کانال اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی و فرهنگی در پیام رسان‌های داخلی راه اندازی شد

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق(ع) به منظور سهولت اطلاع رسانی و تسریع در انعکاس اخبار، اقدام به راه اندازی کانال اطلاع رسانی در پیام رسان های داخلی کرده است.

برنامه اماکن ورزشی دانشگاه در ایام ماه مبارک رمضان

برنامه اماکن ورزشی دانشگاه در ایام ماه مبارک رمضان

برنامه اماکن ورزشی دانشگاه در ایام ماه مبارک رمضان از سوی اداره تربیت بدنی اعلام شد.

ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم، سخنرانی مذهبی و مناجات خوانی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

نشست «ملاحظات دوران بارداری» ویژه بانوان برگزار می‌شود

نشست «ملاحظات دوران بارداری» ویژه بانوان برگزار می‌شود

نشست «ملاحظات دوران بارداری» ویژه بانوان با حضور خانم دکتر فاطمه فخار مقدم متخصص بارداری، زنان، زایمان و نازایی برگزار می‌گردد.

تغییر ساعات کاری اتوشویی، فروشگاه و کافه دانشجو در ماه مبارک رمضان

تغییر ساعات کاری اتوشویی، فروشگاه و کافه دانشجو در ماه مبارک رمضان

اداره امور دانشجویی از تغییر ساعات کاری اتوشویی، فروشگاه و کافه دانشجو در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مسابقات واترپلو بین بلوکی به مناسبت هفته اقامتگاه‌های دانشجویی

مسابقات واترپلو بین بلوکی به مناسبت هفته اقامتگاه‌های دانشجویی

مسابقات واترپلو بین بلوکی به مناسبت هفته اقامتگاه‌های دانشجویی در استخر شهید شرف‌زاده برگزار گردید.

«گردهمایی مروّجان و فعالان نهج‌البلاغه» در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد

«گردهمایی مروّجان و فعالان نهج‌البلاغه» در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد

«گردهمایی مروّجان و فعالان نهج‌البلاغه» امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر مدیر موسسه نهج‌البلاغه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع)، آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

گردهمایی مروجان و فعلان نهج البلاغه در دانشگاه امام صادق(ع)

گردهمایی مروجان و فعلان نهج البلاغه در دانشگاه امام صادق(ع)

گردهمایی مروجان و فعلان نهج البلاغه در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌گردد.

کنفرانس بین‌المللی نظریه‌پردازی علمی قرآن برگزار می‌گردد

کنفرانس بین‌المللی نظریه‌پردازی علمی قرآن برگزار می‌گردد

نخستین کنفرانس بین‌المللی نظریه‌پردازی علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و طبیعی برگزار خواهد شد.

کنفرانس بین‌المللی فلسفه ذهن و شناخت برگزار می شود

کنفرانس بین‌المللی فلسفه ذهن و شناخت برگزار می شود

بیست و دومین کنفرانس بین‌المللی فلسفه ذهن و شناخت فوریه ۲۰۲۰ در ملبورن، استرالیا برگزار می‌شود.

اطلاعیه آزمون دکتری رشته معارف اسلامی منتشر کرد

اطلاعیه آزمون دکتری رشته معارف اسلامی منتشر کرد

اطلاعیه برگزاری سی و چهارمین آزمون دکتری رشته معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) از سوی معاونت آموزشی و نصحیلات تکمیلی منتشر شد.

مراسم جشن میلاد سرداران کربلا همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی برگزار گردید +عکس و فیلم

مراسم جشن میلاد سرداران کربلا همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی برگزار گردید +عکس و فیلم

مراسم جشن میلاد سرداران کربلا همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی در تالار ولایت برگزار گردید.

دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات قرآن و حدیث به ایستگاه ۲۱ رسید

دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات قرآن و حدیث به ایستگاه ۲۱ رسید

شماره بیست‌ویکم دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات قرآن و حدیث به صاحب امتیازی دانشگاه امام صادق (ع)، مدیر مسئولی حسین‌علی سعدی و سردبیری مهدی ایزدی منتشر شد.

امام حسین بزرگ پاسدار مکتب اسلام است

امام حسین بزرگ پاسدار مکتب اسلام است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امام حسین(ع) بزرگ پاسدار مکتب اسلام است، گفت: ولادت امام حسین(ع) با اندوه و گریستن پیامبر(ص) همراه بود مولودی که قبل از تولد، جبرئیل خبر شهادت ایشان را از سوی خدا اعلام کرد.

انتصاب قائم‌مقام رئیس کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

انتصاب قائم‌مقام رئیس کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

دکتر محمد نعمتی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان قائم‌مقام رئیس کمیسیون «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» پنجمین کنگره منصوب شد.

نسبت عقلانیت و انقلاب در اندیشه شیعه/ انقلابی که مقابل ظلم می‌ایستد، انقلاب عقلانی است

نسبت عقلانیت و انقلاب در اندیشه شیعه/ انقلابی که مقابل ظلم می‌ایستد، انقلاب عقلانی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در نشست «کارکرد نظریه عقلانیت سیاسی در انقلاب اسلامی ایران» با اشاره به اینکه نسبت عقلانیت و انقلاب در اندیشه شیعه پشتواره محکمی دارد، گفت: انقلابی که مقابل ظلم می‌ایستد، انقلاب عقلانی است.